Teme

Elektronsko upravljanje pristupom - fleksibilno i sigurno

Kontrola pristupa pouzdano uskraćuje pristup nepozvanim posjetiteljima i omogućava prolazak ovlaštenim osobama. Ključni problem je sljedeći: tko je ovlašten ući, gdje i kada. Naposljetku, u pitanju je sigurnost ljudi, dragocjenosti i podataka.

Stanite! Pokažite dokumente!

Te riječi, ili neke njima slične, svojevremeno su se upotrebljavale za sprečavanje nepoznatih ili neovlaštenih osoba u prelasku granica, pristupanju tvornicama ili vratima državnih zgrada. Zaštitari, vratari i portiri često još uvijek pomno paze tko smije proći kroz vrata a tko ne smije.

Zgrade, uredi i skladišta tvrtki sadrže sve moguće dragocjenosti i podatke koji zahtijevaju maksimalnu zaštitu od krađe, špijunaže i vandalizma. Zaposlenici koji legitimno i redovno pristupaju zgradi poznati su portirima, ili imaju vlastite ključeve. Ali doba zveckanja ključevima je prošlost, jer su moderni sigurnosni sustavi oni bez ključa, - zbog čega su ujedno praktični i sigurni.

Moderni sustavi kontrole pristupa upravljaju elektroničkim putem time tko može ići kamo unutar zgrade ili pogona, i kada. Prilagođeni su vrsti tvrtke, njezinim radnim procesima i protoku prometa.

Tako, na primjer, bolnice, ljekarne, podatkovni centri, aerodromi i banke imaju osobito osjetljiva područja koja je potrebno zaštititi od neovlaštenog pristupa. U hotelima je samo hotelskim gostima dopušten pristup sobama ili rekreacijskim područjima. S druge strane, trgovački centri omogućuju pristup svim korisnicima tijekom radnog vremena, ali izvan radnog vremena dopuštaju pristup samo ovlaštenim osobama. I dok je u tvornicama pristup potreban cjelokupnom osoblju, pristup veoma opasnim ili, na primjer, tajnim područjima trebala bi imati samo određena vrsta osoblja.

Identifikacija pomoću identifikacijskih medija, biometrije ili osobnog identifikacijskog broja

Sljedeći identifikacijski mediji upotrebljavaju se kao „ključevi” za identifikaciju i provjeru u sustavima kontrole pristupa:

  • Mobilni telefon (putem bluetootha)
  • PIN (unesite broj u bravu sa šifrom)
  • Biometrija (na primjer otisak prsta, otisak dlana, crte lica)
  • Identifikacijske kartice, privjesci za ključeve ili narukvice s transponderima koje se mogu beskontaktno očitati

Sastavni dijelovi sustava kontrole pristupa

Sustavi kontrole pristupa sastoje se od barem tri komponente. Mediji za identifikaciju, na primjer dokument za identifikaciju ili biometrijska značajka. Skener (kartica), koji bilježi identifikacijske informacije ili podatke i prosljeđuje ih jedinici za upravljanje vratima ili jedinici za upravljanje kontrolom pristupa (ACU). Jedinica za upravljanje kontrolom pristupa provjerava ovlaštenje za pristup i dopušta ili odbija otvaranje vrata, čak i ako ne postoji trajna veza s aplikacijama za kontrolu pristupa. Ako je rezultat provjere pozitivan, motorna brava ili, ako je to moguće, e-otvarač, omogućava pristup.

S jedinicom za upravljanje vratima povezani su dodatni kontakti za vrata i bravu radi nadziranja stanja vrata (zatvorena, zaključana, otvorena). Time se uočava svaki pokušaj manipulacije i provale i aktiviraju se alarmi.

Moderni sustavi kontrole pristupa mogu upravljati gore navedenim pravima pristupa i na mreži i izvan nje. Sustavi izvan mreže sastoje se od digitalnih cilindara za zaključavanje i sustava kliznih okova a ovlaštenja se, za razliku od sustava na mreži, spremaju na identifikacijsku karticu.

Prednosti elektroničkih sustava kontrole pristupa

  • nije potrebno vršiti promjene u cijelom sustavu ako se izgubi medij za identifikaciju; dopušteno je trenutačno ukidanje izgubljenog transpondera ili identifikacijske kartice
  • trajni pregled nad svim osobnim ovlaštenjima pristupa
  • moguće je definirati brojne profile pristupa
  • moguće je u svakom trenutku uvesti promjene u ovlaštenja
  • Zaštita dragocjenosti i podataka putem kontroliranog pristupa: osoblje i posjetitelji imaju pojedinačno definiran pristup određenim područjima u određeno vrijeme
  • oglašavanje alarma u slučaju manipulacije ili pokušaja neovlaštenog pristupa
  • nema više „zaboravljenih” vrata
  • također se mogu povezati kontrole pristupa i bilježenje vremena

GEZE: optimalna rješenja za pojedinačne sigurnosne koncepcije

Sustav kontrole pristupa s RFID skenerom širokog područja

Sustav kontrole pristupa s RFID skenerom širokog područja © Dirk Wilhelmy / GEZE GmbH

GEZE pruža rješenja za individualnu kontrolu pristupa - prilagođena određenom sektoru i posebnim potrebama klijenta. Svako rješenje sastavljeno je za određenog klijenta iz niza GEZE proizvoda.

Kao kompaktna sustavna rješenja koja se temelje na webu i obuhvaćaju sve komponente koje se odnose na vrata, GEZE sustavi kontrole pristupa ispunjavaju zahtjeve modernih sustava identifikacije. Posjetiteljima i zaposlenima odobrava se pristup određenim područjima, u određeno vrijeme – a pristupna prava moguće je veoma brzo promijeniti za svaka pojedina vrata. Minimalne dimenzije uređaja za upravljanje kontrolom pristupa i integracija identifikacijskih skenera u instalacije zgrade pružaju veliku slobodu u oblikovanju vrata zgrade. GEZE sustavi kontrole pristupa mogu se upotrebljavati za jedna vrata kao i za umrežene sustave vrata.

Idite na GEZE sigurnosne sustave

GEZE RFID skener

GCER 100 RFID skener je sustav kontrole pristupa za samostalni rad. Sustav se sastoji od upravljačke jedinice i skenera. Kao identifikacijski medij, moguće je upotrijebiti identifikacijsku karticu, privjeske za ključeve ili automobilske ključeve. Budući da je ograničen na pohranu najviše 100 identifikacijskih kartica, GCER 100 RFID idealno je rješenje za manje zgrade u kojima ovlašteni pristup zahtjeva ograničen broj korisnika.

Idite na GEZE GCER 100 RFID skener

Obuhvatno GCLR rješenje upotrebljava se za kontrolu pristupa ili ulaska, ili kao sustav za osobnu zaštitu. Sastoji se od GCLR skenera širokog područja koji se postavlja blizu vrata i transpondera koji nosi korisnik. Sustav omogućava nadziranje i kontrolu pristupa određenim područjima i prolazima.

GEZE kombinira kontrolu pristupa i sigurne staze za spašavanje

Panik šipka za jednostavno otvaranje evakuacijskih vrata, s panik bravom

Panik šipka za jednostavno otvaranje evakuacijskih vrata, s panik bravom © Jürgen Pollak / GEZE GmbH

Odlučivanje i kontroliranje toga tko je ovlašten ući u zgradu dio su sigurnosnog plana zgrade. No sigurnost se ne bi smjela ticati samo pristupa, potrebno je uzeti u obzir i mogućnost sigurne evakuacije iz zgrade u slučaju nužde. U slučaju nužde svi trebaju moći izaći - ali ne bi svi trebali moći ući kroz otvorena evakuacijska vrata. Materijalna sigurnost ne smije se ostvarivati na uštrb osobne.

GEZE motorne brave s funkcijom panike ili funkcijom potpune panike, na primjer, otključavaju vrata motorom reagirajući na signal iz sustava kontrole pristupa. U slučaju nužde, mogu se otključati i mehanički u bilo kojem trenutku. Nakon upotrebe, samo-blokirajuća funkcija ponovno zaključava vrata u skladu sa zahtjevima osiguranja.

Idite na GEZE IQ brave

GEZE SecuLogic sustav staza za spašavanje kombinacija je različitih GEZE komponenti sustava, na primjer pogona automatskih vrata, zatvarača vrata, motornih brava, otvarača evakuacijskih vrata, sustava požarnog i dojavnog alarma ili sustava kontrole pristupa, a svi oni primjenjuju uređaj za upravljanje vratima TZ 320 kao „mozak” sustava. Sustav ispunjava sve zahtjeve za izrazito moderno, pouzdano i dizajnerski izrađeno sustavno rješenje. SecuLogic sustav staza za spašavanje ispunjava zahtjeve njemačke Direktive o elektroničkim sustavima zaključavanja na evakuacijskim vratima (EltVTR). Zaključavanje u skladu sa zahtjevima osiguranja, zajamčena zaštita od provala, brzo otvaranje u slučaju nužde i kontroliran pristup.

Idite na GEZE uređaj za upravljanje vratima

Umrežena kontrola pristupa u pametnim zgradama

Pametno umrežavanje: višefunkcionalni sustavi sigurnosnih vrata

Pametno umrežavanje: višefunkcionalni sustavi sigurnosnih vrata © Jürgen Pollak / GEZE GmbH

U sustavima vođenja zgrada može se umrežiti i kontrola pristupa, a primjer toga je novoizgrađeno sjedište tvrtke Vector Informatik u Stuttgartu. Da bi se omogućio neprestani nadzor i rad više od 180 višefunkcionalnih sustava sigurnosnih vrata, svi automatski sustavi vrata u novom IT kampusu tvrtke Vector Informatik umreženi su putem modula sučelja u BACnet sustavu vođenja zgrada.

GEZE pruža prilagođena rješenja digitalnog umrežavanja. U sklopu toga, posebne razvodne kutije služe kao centralna sjecišta na kojima se okupljaju svi kabeli i modul sučelja BACnet. Jednoobrazna struktura razvodnih kutija omogućuje upravitelju zgrade da ima pregled nad sučeljima putem drugih uređaja na svim vratima, a time i cjelokupne umrežene tehnologije.

Idite na GEZE studiju slučaja o tvrtki Vector

Cjeloviti paketi za pojedine sektore

GEEZ predmeti vrata pomažu u planiranju zgrade ili, konkretnije, u planiranju vrata. K tome, naši arhitekti pružaju pomoć u smislu individualnih zahtjeva za pristup i zahtjeva specifičnih za pojedine sektore, za koje smo sastavili posebna rješenja. Zahvaljujući svojim industrijskim specijalistima i dugogodišnjem iskustvu na tržištu, GEZE vam isporučuje stručno znanje koje trebate.

Klijenti od nas dobivaju cjelovit paket: savjetodavne usluge, razvoj rješenja, projektno planiranje, proizvode, montažu i post-prodajne usluge.

Automatizacija zgrade predstavlja budućnost - a mi se bavimo upravo umrežavanjem kontrole pristupa u upravljanju zgradom. Umrežavanje omogućava neprestano nadgledanje stanja vrata te po potrebi intervencije iz daljine.

Obuka u osnovama i montaži

GAZE osigurava obuku u temama kontrole pristupa, IQ brava i sigurnosnih tehnika, slobodno se raspitajte o tečajevima. 

Brza pomoć

Kontrola pristupa osjetljiva je tema, osobito kad stvari ne funkcioniraju kako bi trebale. I tu vam GEZE može biti pouzdan partner. GEZE Service pruža brzu podršku i rješenja, ugovore o uslugama, kao i izravnu pomoć ako je trebate. Naš veliki globalni tim spreman je pomoći.

GEZE nudi i brojne alate za pomoć u planiranju vrata.