AIDAluna in building dock
AIDAluna in building dock
GEZE Automatic Sliding Doors on board the AIDAluna

Novi brod za krstarenje AIDAluna napušta navoz

Tehnikom za vrata i dizajnom stakla na palubi GEZE pridonosi neograničenoj sigurnosti i udobnost na krstarenja

AIDAluna proširuje svjetski poznatu flotu brodova za krstarenje AIDA Cruises za još jedan brod. Dana 13. veljače 2009., kada se otvore vrata hale brodogradilišta Meyer Werft u Papenburgu, AIDAluna ugledat će svjetlost svijeta u pravom smislu riječi i kruzer će se prvi put moći vidjeti cijeli. Na doku za opremu dobit će svoj posljednji sjaj. Tijekom vikenda 21. i 22. veljače 2009. brod dug 252 metra i širok 32,2 metra pred tisućama će gledatelja u ispitnoj vožnji biti prevezen rijekom Emsa u Sjeverno more kako bi 22. ožujka započeo svoju prvu vožnju prema luci Palma de Mallorca u kojoj će uslijediti krštenje.

S trinaest paluba, 1025 kabina za putnike, sedam restorana, jedanaest barova i palube za sunčanje, površine 6.400 m², AIDAluna svojim budućim putnicima priprema mnogobrojne novosti. Inovativnu tehniku vrata tvrtke GEZE putnici će doživjeti uz povećanu udobnost pri prolaženju i otvaranju vrata kabina, restorana i barova ili pri šetnji palubama. Traženi sigurnosni kriteriji na nevidljiv su način integrirani u koncept brodskih vrata.

Automatska klizna vrata u VTM izvedbi, tj. s pogonima vrata specifičnim za pomorska prometala koji su opskrbljeni antikorozivnom zaštitom i otporni na morsku vodu i kod kojih su svi elektronički elementi smješteni na unutarnjoj strani broda idealna su za veliki promet putnika. Ona olakšavaju pristup palubi za sunčanje, restoranima, buticima i mnogobrojnim mogućnostima zabave i sporta. Automatska kružna i teleskopska klizna vrata nadopunjuju specifičnu arhitekturu palube. Na palubama 3 i 10 ona i kod ograničenog prostora ostvaruju maksimalno velike širine otvora, tako da obožavatelji sunca i sunčanja s potrebnim stvarima lako mogu doći do bazena na palubi.

Automatska zaokretna vrata s individualnom tehnikom pokretanja, primjerice pomoću radarskih senzora, pridonose lakoći kojom se posada broda i osoblje restorana skrbi oko putnika. „Servisna vrata“ otvaraju se bez upotrebe snage, bezdodirno, a nakon prolaza opet se pouzdano zatvaraju.

Vrata kabina lako i sigurno zatvaraju se pomoću zatvarača TS 2000 u posebnoj izvedbi s polugom i kliznom vodilicom. Karakterističan jedinstveni GEZE dizajn nastavlja se i unutar sigurnosnog koncepta jer sigurnost na brodu ima najveći prioritet. Tako su primjerice sva protupožarna vrata klase A, tj. od nezapaljivih materijala unutar putova za evakuaciju i spašavanje opskrbljena gornjim zatvaračima vrata tipa TS 4000 i TS 5000 za širine vrata do 140 centimetara odnosno tipa TS 4000 u tandem-izvedbi za vrlo teška i velika vrata. Ona se u slučaju opasnosti i kod ekstremno kosih položaja broda sigurno zatvaraju i odgovaraju zahtjevima smjernice Solas, dakle „Međunarodnog sporazuma za zaštitu ljudskog života na moru". Radi maksimalne sigurnosti i funkcionalnosti uslijedilo je postavljanje cijele tehnike za vrata u tijesnoj suradnji s brodogradilištem Meyer Werft, s Reederei AIDA Cruises i mjerodavnom udrugom za klasifikaciju.

Pri opremi broda AIDAluna GEZE je dokazao svoju kompetentnost ne samo kao kompletni ponuđač tehnike za vrata. Na području bazena na 10. palubi primijenjeni su stakleni sustavi tvrtke GEZE. Posebno izrađeni antikorozivni ručni sustav kliznih stijena od dvadeset kružno smještenih staklenih elemenata okružuje DJ-Box i štiti cjelokupnu elektroniku prostora za zabavu i pozornicu. Tako se carstvo DJ-a može ručno i bez potrebe velike snage kompletno zatvoriti ili otvoriti u željenoj širini.

Već više od deset godina GEZE potvrđuje svoju kompetenciju na području tehnike pomorskih prometala u brodogradilištu Mayer Werftt i opremio je cjelokupnu generaciju brodova "Sphinx" koja se sastoji od šest kruzera: jednako kao i AIDAlunu GEZE je opremio još dva konstrukcijski sestrinska broda AIDAdiva i AIDAbella, a najmodernijom tehnikom za vrata i sigurnosnom tehnikom opremit će i AIDAblu, čiji se izlaz iz doka očekuje 2010. te dva još bezimena Aidina kruzera koji će dokove napustiti 2011. i 2012. godine